Nu e chiar asa, hai sa nu speriem lumea degeaba: testul suprem in stabilirea alcoolemiei este analiza sangelui. De altfel, poti sa si refuzi sa sufli in aparatul etilotest si sa ceri analiza sangelui.
]]>„Nu stiu, nene,… o fi mergand incet.” 🙂
]]>Daca li se strica alora de la Circulatie aparatele de masurare a alcolemiei, ajungem direct in zeghe.
]]>2)Urcatul „baut” la volan este o chestie absolut subiectiva, ca atare tratarea acestei fapte unitar in legislatie e o eroare si, la fel, un abuz.
3)In ceea ce priveste „trecerea pe rosu” si aici sunt diferente mari intre un sofer ce, din cauza proastei setari a semafoarelor (fara secundar si cu lumina galbena care dureaza 1 secunda) ajunge pe rosu in mijlocul intersectiei si altul care forteaza trecerea dupa cateva secunde bune de la aparitia culorii rosii a semaforului.
In plus, aici ar trebui ca fiecare proces verbal insotit de catre militian sa fie insotit obligatoriu de proba video (cu semaforul respectiv, nu cel din partea opusa a intersectiei sau perpendicular), care proba video, daca dovedeste ca militianul a gresit, sa stea la baza tregerii acestuia la raspundere cu aceeasi suma cu care se pedepseste contraventia plus daune morale.O alta masura ar fi cat mai multe intersectii dirijate prin sensuri giratorii fara semafor pentru fluidizarea traficului.
4)Treceri de pietoni – toate semaforizate. Iar pietonii ce trec pe rosu sau prin locuri nepermise sa plateasca o amenda egala cu cea platita de soferi.
5)Permisul de conducere eliberat nu de catre militie (care e coruptibila 100%), ci de catre instructorul auto care, timp de cel putin 2-3 ani, sa raspunda in solidar pentru orice abatere cu cel caruia i-a inmanat permisul.
Bine, solutia (in concept libertarian) e cu totul alta: drumuri private 100% si s-a terminat discutia!
]]>De franat, franezi pana la urma, atat la pietoni cat si la schimbarea culorii semaforului, dar risti sa-ti faci masina praf, ca vine in spatele tau un salbatic care in ultima vreme a tot pierdut: timp, bani, demnitate, neuroni, sperante, ocazii si acum „vrea sa se scoata” cu orice pret pe sosea, sa ajunga primul la linia de Finish.
Daca te uiti cu atent in trafic, in timp ce conduci, o sa fii uluit de cata lume vrea „sa se scoata” in trafic dupa ce a constatat ca merge pe pierdere in viata privata. O sa vezi cu ce cantitate imensa de disperati imparti soseaua.
]]>Alta problema ciudata e cu trecerea de pietoni. Pietonii, stiind ca au dreptate de partea lor se arunca uneori efectiv in traversare asteptandu-se sa opresti in 3 metri. O masina cu 30 la ora nu opreste asa repede. In loc sa opresti brusc si sa arunci toti pasagerii din masina prin parbriz e mai indicat uneori sa ignori pe cel care face asta. Acum cu noul cod… devine si mai nasol.
Mai sunt probleme cu semnele de circulatie ascunse de copaci (un cedeaza trecerea de exemplu sau un stop).
O sa fie o nebunie.
]]>Daca e incepatoare si conduce prin Bucuresti e normal sa-i fie frica. Oricarui om normal i-ar fi. Se conduce haotic in Bucuresti. Toata lumea incearca „sa se scoata” in trafic, sa ajunga prima, nu se respecta nicio regula, trebuie sa te feresti cat poti sa nu intre vreun tembel in tine. Eu, desi conduc de muuulta vreme, nu am reusit sa ma feres 100%, tot s-a infipt un berbec in spatele meu la Piata Victoriei la o frana pentru pietoni pe trecere.
De atunci am mereu o teama cand se schimba culoarea din verde in galben si sunt foarte aproape de intesectie. Daca franez, mai mult ca sigur.. am un berbec in spate care nu se asteapta sa franez. Despre asta este vorba la trecutul pe galben. Ca risti sa platesti o carutza de bani si sa ramai fara carnet, desi tu ai incercat sa-ti protejezi masina.
Ma gandesc acum cu groaza ca nu va mai urca la volan foarte usor. Sa vezi acum negocieri cu ea dupa ce plecam de la chef daca vreau si eu sa beau ceva.
]]>Ba au galben, numai ca e setat sa tina cat sa te prinda in mijlocul intersectiei pe rosu. Aici e si miza – tu sa fii prins pe rosu in intersectie desi ceilalti nu primesc verde imediat ce tu esti prins pe rosu. Despre asta este vorba – sa iei amenzi ca boul si sa ramai luni bune fara permis, fara sa fii vinovat – ca sunt sute de cazuri in care nu mai apuci sa franezi.
]]>Daca te uiti atent, semafoarele de la noi aproape ca nu mai au galben deloc intre rosu si verde. Ar trebui impus un minim de 10 secunde ma gandesc.
]]>